جنگل رقصان روسیه


طبیعت رقصان روسیه


اگر شما هم درگروه کسانی می باشید که اسم جنگل برایتان یادآور سیاهی و ترس است

، مطمئن باشید که جنگل متحرک کشور روسیه قادراست شما را زیادتر از هر جنگلی مظطرب کند.

جنگلی عجیب و دلربا با گیاهان پیچ خورده رقصان که اسرارآمیزتر از کلیه ی طبیعت های دنیا،

در پارک ملی Coronian Spit قرار گرفته است و هر سال گردشگران زیادی را برای تماشای خود به کالینینگراد روسیه می کشاند.

 

جنگل رقصان روسیه، جنگل منحصر به فردی است که شاید در هیچ جای زمین نتوانید مشابه آن را پیدا کنید. در این جنگل که به جنگل فرفری هم معروف است، تا چشم کار می کند درختان کاج در خود پیچیده ای می بینید که بدون هیچ الگوی ثابتی دور خود چرخیده اند و محققان را انگشت به دهان گذاشته اند.

 

جنگل رقصان روسیه

 

 

 

 

در سال های اخیر پژوهشگران زیادی سعی کرده اند روی دلیل رشد عجیب این درخت ها در این مکان خاص مطالعه کنند اما این مطالعات تا به حال به نتایج قطعی نرسیده است.

 

جنگل رقصان روسیه

 

اید عجیب ترین ویژگی این درختان آن باشد که همه آنها درست از یک مرحله، دستخوش تغییر می شوند اما در ادامه مسیر رشدشان، شکل های متفاوتی پیدا می کنند.

 

این کاج های 20ساله ممکن است شما را یاد درختچه های مینیاتوری ژاپنی (بونسای) بیندازند، اما گونه آن ها هیچ ربطی به این درختچه ها ندارد. از این گذشته، در میان این درخت مواردی از رشد طبیعی هم دیده می شود و به همین دلیل نمی توان رشد عجیب درخت های فرفری را به گونه خاص آنها ربط داد.

 

جنگل رقصان روسیه

 

اره این درختان نظریه های تایید نشده زیادی منتشر شده است. یکی از این نظریه ها آن است که همه این درخت ها در اثر وزش یک باد بسیار قوی به این شکل درآمده اند.

 

اما نظریه های دیگری هم وجود دارد که روی وجود یک میدان مغناطیسی قوی در سطحی از این جنگل تاکید می کند.

 

جنگل رقصان روسیه

 

نظریه دیگر با کمی تغییر، اشاره به برخورد انرژی های مثبت و منفی در این منطقه از کره زمین دارد اما عده ای هم معتقدند که شکل خاص این جنگل به دلیل مسائل زمین شناسی و جنس خاص و بی ثبات خاک آن به وجود آمده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.